Jongens shirt Isaac LMV

In patronenblad La Maison Victor van juli/augustus 2016 vond ik het patroon Isaac, voor een jongens shirt met een borstzakje.

De lengte vond ik wat kort uitvallen en daardoor maakte ik de zoom door een bies aan te zetten. 

Het borstzakje is van tricot waar ik eerst vlieseline op streek. Het is een leuk patroon om stoffen restjes mee op te maken! 


Ik hou van gemak dus gebruikte hetzelfde patroon maar dan voor een gewoon shirt. De stof kocht ik op de stoffenmarkt in Amsterdam Noord. Het was een koopje en de stof is heel mooi van kleur en zacht en soepel.

Ik maakte ook nog een met digitale tricot van dino’s en deze:

Geef een reactie

