Cactussen haken

Op pinterest kwam ik gehaakte cactussen tegen. Ik vond ze leuk en zocht een excuus om ze te gaan haken. Ik besloot ze te gebruiken als juffenkadootjes voor het eind van het schooljaar. 

Ze stonden erg leuk hier in huis maar vandaag hebben we ze toch weg gegeven!

Voor de eerste paar heb ik dit patroon van wolplein gebruikt. Maar al snel ontdek je dat je gewoon zelf wat kan verzinnen tijdens het haken en het al snel een cactus is! Op Pinterest vind je heel veel leuke voorbeelden.

Leuk projectje omdat je in een avondje alweer eentje af hebt. Ik moet met haken nog steeds rustig aan doen en na twintig minuutjes wegleggen, om te voorkomen dat ik weer pols klachten krijg.

Grote projecten gaan daardoor trager en ik moet mezelf toespreken geduld te hebben. De droomdeken in  Scheepjes colour crafter is bijna af, dus binnenkort zie je die hier.

Voor mezelf en de kinderen veel kleding gemaakt afgelopen tijd. In de vakantie kan ik vast wat foto’s maken om hier te plaatsen. Wordt vervolgd…

Deze cactus maakte ik nog als verjaardagskadootje voor dochter van een vriendin. Is ze niet schattig?

Dit mooie gemeleerde garen is haak katoen van Rio. Ik kocht het bij een fourniturenkraam op de stoffenbeurs in Amsterdam Noord.