Gehaakte zeemeerminnen staart

Nadat ik voor mijn neefje een haaienstaart deken had gemaakt, kreeg ik thuis bestellingen. Zo wil mijn zoon er nu natuurlijk ook eentje en mijn dochter een zeemeerminnenstaart.

Ik vond op Pinterest deze uitleg en eindelijk snapte ik hoe de staart gemakkelijk gehaakt kan worden. Deze dame gebruikt dikker garen dus ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan.Ik kocht vier bollen Scheepjes colour crafter en de kleuren zochten we samen uit. Altijd lastig online kleuren combineren, en toen het kwam met de post was het beetje anders dan we hadden gedacht maar toch een mooie combinatie!Ik ben begonnen met de staartvin en pakte steeds twee kleuren waarvan ik om en om steeds een kleur wisselde.Hierna zette ik in gewenste lengte een ketting van lossen op. Na een rij halve vasten ben ik schelpjes gaan haken, met 9 stokjes.

Naarmate de deken vordert verminderen de schelpjes van aantal stokjes. Aan het einde bestaat een schelpje uit 4 stokjes.  Toen de staart klaar was heb ik bovenaan nog een rand stokjes en een kreeftensteek gehaakt.De staartvin zette ik vast aan de staart en daarna de draad strak aangetrokken, zoals de uitleg in de tutorial. Ik kwam precies uit met 4 bollen colour crafter. En dit is het resultaat!

4 gedachten over “Gehaakte zeemeerminnen staart

Geef een reactie

