Droomdeken wolplein

Ook ik heb mee gedaan aan de crochet along van wolplein om de Droomdeken te maken. Elke week kwam er weer een deel van het patroon online en in 12 weken was de deken klaar. 

Ik haakte er twee, een in de kleur ‘duck egg’ ( vergrijsd mint groen) en een in taupe om kado te geven aan mijn ouders.

Ik haakte de dekens met Alize Midi, gekocht bij De Wolman op de markt. Er gaan ongeveer 15 bollen in een deken.

De deken is behoorlijk zwaar en stevig, maar toch zacht. De originele deken wordt gehaakt met Phildar Partner 6. Prachtig garen maar voor een hele deken werd mij dit wat te kostbaar. Met de Alize Midi betaalde ik ongeveer de helft. 

Door de uitgebreide uitleg en de instructiefilmpjes is deze deken ook te haken voor beginners. Het patroon vind je hier:  Patroon Droomdeken

Ik ben een derde exemplaar al begonnen, deze keer met Scheepjes Colour Crafter, een dunner garen maar ik gebruik gewoon de aanbevolen naald grootte volgens het patroon. De deken wordt hierdoor luchtiger en lichter, minstens net zo mooi en vooral heel zacht! 

Aan zachte dekens op de bank nooit genoeg. Daarom ben ik nog een deken begonnen, ook met Scheepjes Colour Crafter en ik gebruik het patroon uit Alles is Haken van de Reliefdeken. Ik heb het patroon echter iets aangepast omdat het origineel ook met dikker garen wordt gehaakt. 

11 gedachten over “Droomdeken wolplein

  1. Hi, ik ben nu de droomdeken aan het halen met Scheepjes Colour Crafter. Ik heb een dubbele draad genomen op advies van de winkel. Ik kan niet altijd de naalddikte van het oorspr patroon aanhouden. De herhalingsrand werd bij mij echt te strak met de aanbevolen naald 8. Ik doe m nu met 9 en dat is beter. Een aantal andere steken lukte ook niet met de aanbevolen naald dikte.
    Ik ben benieuwd of jouw deken al helemaal recht was bij de randen voordat je m opspande aan het einde? Of heb jij m door t opspannen recht getrokken?
    Groetjes

    • Klopt bij mij waren de zijkanten ook hobbelig hoor! Dat komt best in orde als je de rand eromheen gaat haken.
      Wist je dat er een facebook groep is voor de droomdeken? Hierin kun je al je vragen stellen

      • Hi,

        Fijn om te horen. Ik heb wolplein gebeld, en die zeiden dat het bij het origineel in Partner ^ ook was, maar omdat daar wol inzit kan je m bij het opspannen en bevochtigen mooi recht maken. Ze waren bang dat het bij de Colour Crafter niet zou lukken omdat deze 100% acryl is. Fijn om te horen dat dat dus wel goedkomt. En bedankt voor de tip van de Facebook pagina!!! Dat wist ik inderdaad niet.
        Groetjes,
        Saskia

  2. Wat zijn de dekens prachtig geworden. Ik wil m ook graag maken maar graag in een goedkopere variant. Dus nu ben ik bezig om een kleur uit te zoeken. Ik vind de groene inderdaad prachtig, volgens mij is de kleur nu wel te verkrijgen, klopt het dat het klnr 463 is?
    De mint kleur?

  3. Geweldig, bedankt voor je snelle reactie, ik heb m al even opgezocht, de kleur ziet er wel wat lichter uit dan op jou foto, klopt dit? Ik moet het garen via internet kopen, dus lastig kiezen. Welke kleur moet ik aanhouden, die van de wolman of die van jou foto.

    • Als het kleurnummer klopt is het dezelfde hoor! Zoveel kleuren zijn er niet in alize midi. Ik maak hem ook in scheepjes colour crafter maar die is idd lichter, denk niet dat je die bedoeld. De foto op mn blog van de groene deken die af is is van alize midi met het kleur nummer dat je noemde

Geef een reactie

