Ik zie dubbel!! – Marita farbenmix 

Getipt door  Anne-Marie kocht ik onlangs het nieuwe Farbenmix patroon Marita. Een patroon voor een trui met capuchon, met opties voor een overslagkraag of een rok eraan vast. 

Geinspireerd door het plaatje op de voorkant van een meisje in een oversized trui/jurkje, knipte ik voor Fien een exemplaar. Farbenmix valt meestal ruim, ik dacht gewoon haar eigen maat te knippen dan kwam het vast goed. 

Argh dat kwam het niet. Eenmaal af bleek het veel te klein! Voornamelijk te strak. Alles weer los getornd. Dat had ik al eerder gedaan omdat ik de foto beschrijving van de a symetrische overslag ook verkeerd had geinterpreteerd… 

Ik had gelukkig voldoende stof en knipte twee nieuwe panden en liet de rest hetzelfde. Ik liet de panden naar onderen toe wijder uitlopen en verlengde flink. 

Zo kreeg ik toch het resultaat zoals op het voorbeeld.  

 
Voor Fransje maakte ik er ook een. Ik besloot de kraag in spiegelbeeld te knippen om wat onderscheid te maken met de jurk van zus.

Hij draagt normaal maat 104 maar ik knipte weer een 122/128. Deze x verbreedde ik niet, en ik maakte de panden juist korter en ook de mouwen minder lang. 

   
 

Geef een reactie

