‘Meten is weten’ of soms zit het tegen?

Er lagen oude shirts in de kast die niet meer gedragen werden. Ik besloot er t-shirts van te knippen voor mn kleine man.

  
Ik bladerde door mn stapel Ottobres en koos lukraak een t shirtje uit. Omdat Ottobre altijd ruim valt besloot ik deze x niet op de groei te maken maar gewoon zijn eigen maat te knippen, dat wil zeggen maat 98. Ik bedacht voor zekerheid 2 cm extra zoom aan te knippen, ookal was de zoom in begrepen in t patroon. ( patroon Monster Cars, 2011/3).

Ik legde ter controle het patroon nog op een t shirt dat hij nu draagt. Ik zag het… Maar ik sloeg het niet op. Of ik wilde het niet zien? Geen idee wat daar nou gebeurde…

Want ik knipte meteen 7 shirts. Ach ik was toch bezig. Maar eenmaal het eerste shirt af bleek: te klein! Aargh! Dit blijkt het enige patroon van Ottobre te zijn dat dus NIET ruim valt. Zucht…

  
Ik heb een aantal shirts kunnen redden door een ander achterpand te knippen van ander stuk tricot. Het paarse shirt was niet meer te redden en is gesneuveld. Evenals een grijze ( niet op de foto). 

Deze twee shirts zijn gewoon ‘skinny’. Ach ze kunnen ermee door maar beetje jammer is het wel!

   
 

Dus nu rest mij nog iets te zeggen als: meten is weten..

Soms zit het nou eenmaal wel eens tegen? 

Maar voor de lezers geldt: een gewaarschuwd mens telt voor twee! Pas op met dit patroon!!!

2 gedachten over “‘Meten is weten’ of soms zit het tegen?

    • dankje wel Ellen, helaas zijn ze toch echt te strak. Het donkerblauwe shirt heeft een reep grijze stof in t achterpand om ruimte te maken en de shirts kruipen op aan de achterkant doordat er te weinig ruimte is voor de billen. Dus vouwen ze op de rug omhoog tijdens het bewegen. Het had echt iets ruimer gemoeten.

Geef een reactie

