Uiltjes en een deken voor een nieuw vriendje

Een vriendin was zwanger van haar derde kindje en ik wilde graag iets maken als kraamcadeau. Ze had al een x gevraagd naar een babydeken van Stonewashed XL garen maar dat garen is best prijzig, vooral als je een hele deken zou gaan haken.

Daarom besloot ik een grijs dekentje te haken van heel zacht grijs acryl. Ik heb lang geworsteld voor de juiste steek. Ik wilde een popcornsteek gebruiken maar om het dekentje soepel en zacht te maken moest dat met grote naald (7) waardoor de structuur te open werd. 

Uiteindelijk vond ik een ribbelsteek die het dekentje soepel genoeg hield. En een beetje stretch! De rand maakte is met Stonewashed Xl van scheepjeswol.

  
   
  
Ik haakte er twee kleine uiltjes bij van een  schitterend gekleurd katoen in grijs/mint/turqouise. Voor de uiltjes gebruikte ik weer Dit patroon. Ik vulde ze naast wattine met een klein plastic zakje ongekookte rijst onderin zodat ze rechtop blijven staan.

Vandaag mocht ik het nieuwe kleine vriendje bewonderen en de kadootjes geven!    
 

Geef een reactie

