Rood zomerjasje

Een zomerjas moest dit jaar zeker van wind en waterdichte jassenstof, aangezien de jas van canvasachtige stof van vorig jaar niet is gedragen. Het werd rode taslan van Kleurenmix. Rood is niet mijn favoriete kleur, maar ik wilde eens iets anders dan roze. Ik vond de Rode jas van ki-ba-doo ook zo leuk met die blauwe voering. 

Mijn inspiratie vond ik bij een kort getailleerd jasje van 4funkyflavours. Ik nam het patroon van de Passenger Trenchcoat van Ottobre maar liet de rimpelstrook achterwege, plaatste een schouderpasje zoals van De regenjas b inspired. Ook veranderde ik het voorpand van dubbel knopenpad naar rits. 

Ik koos dus ook voor een turquoise tricot van Swaffing: Love Keys. Wat een schitterende tricot zeg! Echt mooie kwaliteit. Ik bleef twijfelen over de combinatie en besloot het te combineren met licht roze mouwboorden en rits. De applicatie had ik nog liggen, ik weet niet meer waar ik hem kocht. Ik streek hem op tricot met vlieseline en naaide hem (gedeeltelijk met de hand) op de taslan. (Ik vertrouwde het niet om het op taslan te strijken vandaar).

   
     

Het hartje in de voering had ik liggen voor een projectje voor Bellefien, en vond ik zo mooi op de blauwe stof.

Er zitten wel slordige stukjes in hoor. Ik hou altijd gekke niet passende hoekjes over als ik jassen maak, die ik dan moet oplossen en dat lukt niet altijd even netjes. Maar goed, dat is dan maar zo. 

Ik heb tussen de taslan en de tricot voering nog een laag waterdichte stof gezet. Daar zat oorspronkelijk een laag vlieseline op, dat ik er ooit een keer af heb gehaald voor een ander project. Nu geeft deze laag net wat meer stevigheid en is de jas toch dun en soepel. 

Ik dacht erover een vaste strik op de voorkant te zetten met de ceintuur, ipv een knoop nu op de rug. Nog even over nadenken want ik vind m zo toch ook wel leuk en praktisch!

   
 

Geef een reactie

