Zomerse wikkeljurk

Deze jurk maakte ik een aantal weken terug. Ik werd geïnspireerd door een wikkeljurk van t merk Mim-pi en gebruikte hiervoor t patroon van de Lorelei van Farbenmix.

20140511-120222.jpg
Voor het achterbovenlijfje gebruikte ik het achterbovenpand van de Halima ( aan elkaar) en voor de voorkant tekende ik zelf met Lorelei en Halima erbij een bovenstukje. Ik knipte in plaats van een voorkant en een achterkant voor de rokdelen, twee voorkanten.

20140511-120436.jpg
Ik voegde zelf een tailleband toe aan de achterkant en twee voorkanten en stikte hier een striklint aan.
Aan de binnenkant sluit het binnenste voorpand met een knoop en een stukje knoopsgaten elastiek.

20140511-120605.jpg
De brede band aan de voorpanden loopt door in de rug.
Fien voelt zich dolgelukkig in de jurk. Ik ben inmiddels bezig met een tweede exemplaar in roze, rood, turqouise met bloemen en paardjes.

20140511-120753.jpg

Een gedachte over “Zomerse wikkeljurk

  1. Pingback: Tweede wikkeljurk! | Crearies

Geef een reactie

