Een nichtje erbij!

Afgelopen week is ze geboren! Ons vijfde nichtje! Als kraamcadeau heb ik een omslagdoek gemaakt. De buitenkant van rode katoen met witte sterretjes en de binnenkant van witte nickey velours. Ik maakte geen gebruik van een patroon maar vogelde zelf wat uit. Veel bijknippen en nog een beetje en nog wat… Tot het goed was.
Aan de rand naaide ik een roze paspel.

20140322-184645.jpg
Ik maakte een groot knoopsgat zodat de doek ook in de maxi cosi gebruikt kan worden. De doek sluit met klitteband.
Met roze flock streek ik de naam erop.

20140322-184804.jpg
Omdat de nichtjes natuurlijk niet met lege handen konden blijven zitten, maakte ik voor hen beiden een vriendje. Een muisje in een blikje. Het idee zag ik op Pinterest!
Wee mouse in tin house

20140322-185247.jpg
De blikjes vond ik bij Xenos. De muisjes maakte ik van vilt en een vetertje voor t staartje. Het bedje maakte ik van restjes stof. Een leuk werkje waar best wat tijd in ging zitten. Maar t is dan ook wel een schattig setje!

20140322-185441.jpg

2 gedachten over “Een nichtje erbij!

Geef een reactie

