Glitter and glamour

Eindelijk weer een blog! Heel veel gemaakt maar veel kadootjes en die liggen nog te wachten om gegeven te worden…
Die kan ik hier nog niet verklappen natuurlijk! Dus snel meer!
Daarnaast ook bezig met een super leuk project.. Ook daarover kan ik nog even niets vertellen.

Maar voor Fien ook nog iets gemaakt! Een jurkje voor de meesters en juffendag op school, het thema was Glitter and Glamour!
Ik kocht via facebook groep Stof de Stofkes een flinke lap paillettenstof en gouden voering.

20140313-215407.jpg
Ik tekende een simpel jurkje en maakte een proefversie van een rest stofje. Helaas bleek de eerste glitterjurk net te smal op borsthoogte dus moest ik weer lostornen en een breder voorpand knippen.
De lockmachine trok de stof totaal niet, in korte tijd twee naalden gebroken. Rustig met de naaimachine ging wel. Ik werkte de hals, armsgaten en zoom af met satijnbiais.
Ik maakte ook een haarbandje, zoals ik Anne-Marie eens heb zien doen. Uiteindelijk paste die niet precies en heeft ze die niet gedragen.
Excuseer voor de slechte kwaliteit van de foto’s!

20140313-215858.jpg

20140313-215908.jpg

Ondertussen ook nog druk bezig aan de CAL 2014 deken!

20140313-220034.jpg
Zoveel plezier in de katoenen versie dat de deken van wol een stuk minder ver is…

Geef een reactie

