Lova jas

Het patroon had ik al een tijdje in huis. Het komt van Ki Ba Doo en ik vond het zo’n leuke jas met de ronde vormen erin. Ik had net de andere winterjas gemaakt dus vond het een beetje overdreven om er nog een te maken…
Maar vorige week had ik opeens toch zin om eens een proef versie te maken. En dit is m geworden:

20131228-131619.jpg
Alle stoffen had ik nog liggen. De roze taslan kocht ik van t voorjaar bij Kleurenmix voor een zomerjas. Daar ben ik mee gestopt omdat hij zo doorschijnend was. Nu met een fiberfill tussenvoering is dat geen probleem.
De voering is een restje van paarse nickey velours. In de mouwen gebruikte ik paarse voeringstof.

20131228-131820.jpg
Voor de mouwboordjes en de strook langs de capuchon gebruikte ik tricot. Bij gebrek aan mooi turqouise band naaide ik rekbaar biasband dubbel en gebruikte dat als koordje in de rug en langs de onderkant.

20131228-132008.jpg
Ik vond het een leuk patroon om te maken! Op de een of andere manier ook veel sneller klaar dan de Roos of de Tinka Bella.
Volgende keer zal ik m wat groter maken want door de voering is hij wat aan de krappe kant. En roze… Errug roze! Fien is er dol op! Volgende winter maar ns goed bekijken welke kleur we dan kiezen. De taslan is heel licht en bolt mooi op met de fiberfill eronder!

20131228-132406.jpg

20131228-132416.jpg

Geef een reactie

