Paddestoeltjes

Voor Fien een jurk gemaakt voor de winter. Alle delen zijn van dubbel katoen, het lijfje maar ook alle rokdelen. Lekker warm voor de koude dagen.

20131226-124256.jpg
Ik gebruikte voor het eerst een blinde rits die ik toevallig had liggen en qua kleur goed erbij past. Met behulp van de facebook groep dames Stof de stofkes kreeg ik de rits er blind in en helemaal tussen het beleg. Trots op!

20131226-124450.jpg
Het paspelband maakte ik zelf van bias en koord. De stof kocht ik voor weinig, 7,50 voor 1,5 meter.
De top is een aangepaste Halima en de rokdelen zijn oorspronkelijk Elodie delen die ik qua maat en vorm heb aangepast naar eigen smaak. Ik hou ervan dat de jurk aan de voorkant iets korter valt dan aan de achterkant,

20131226-124731.jpg
Nou draaien maar!

20131226-124808.jpg

4 gedachten over “Paddestoeltjes

Geef een reactie

