Sunje

Na deze mareen moest ik dit patroon wel kopen! Iemand zag mijn variant op de Mareen namelijk aan voor de Sunje van Ki-Ba-Doo. Ik volg de blog van Frau Liebstes maar ik had nog niet eerder de Sunje gezien! Wel heb ik vast plaatjes van de Sunje gebruikt als inspiratie voor de vorige Mareen, zonder dat te weten.

Meteen dus online het digitale patroon Sunje gekocht bij ki-ba-doo en deze jurk gemaakt voor Fien. Tricot komt van de stoffenbeurs in Amsterdam Noord.

20131126-160615.jpg
De capuchon van de Sunje hangt wat gek vind ik. Ik denk dat dat komt omdat hij in zn geheel aan het achterpand hangt. Ook leek mij de opening nogal groot. Ik heb een andere capuchon gemaakt net als bij deze en ook de boord door getrokken naar de hals van het voorpand. Hiervoor heb ik ook de halslijn van het voorpand wat hoger geknipt dan bij de Sunje.

20131126-160849.jpg
De volgende keer kan de capuchon zelfs nog wat kleiner.
De stof had ik voorgewassen maar het jurkje bleek wel erg krap! Oeps! En erg kort. Lang nagedacht hoe ik dit kon oplossen. Uiteindelijk heb ik maar een strook stof tussen het rokje en de top gezet. Niet heel charmant die naad over haar buik… Maarja een veel te kort rokje is ook niet zo geslaagd dus t moet maar.
Overigens heb ik alle naden binnenstebuiten gelockt en toen met een tweelingnaald vast gezet, zo lijkt het net een sierlocksteek. Eerlijk is eerlijk, dat had ik niet zelf bedacht, dat was een tip van een vriendin.
Het touwtje is voor de sier.
En nu vrees ik dat er nog een aantal sunjes gaan volgen. Het is best veel werk al die kleine stukjes, maar ik vind het resultaat wel erg leuk!!

20131126-161250.jpg

3 gedachten over “Sunje

  1. Pingback: Vooruit… Nog een Sunje dan! | Crearies

Geef een reactie

