Pretty in purple

Eigenlijk kocht ik deze tricot voor mezelf. Omdat ik meestal teveel stof koop, dacht ik dat ik er voor Fien ook nog wel een jurkje van kon maken.
Wat een geluk dat ik eerst toch maar even mijn eigen jurk uit de stof knipte, want ik bleek deze keer zuinig te hebben ingekocht. Ai… Om t jurkje eruit te halen moest ik voor de capuchon rest stukjes aan elkaar zetten. Nouja..

Ik gebruikte t patroon Mareen van Cinderella. In t midden knipte ik een strook grijze tricot van een oud t shirt. Ik improviseerde zakjes, waarvan ik t biesje ook grijs tricot knipte. De binnenkant van de capuchon is ook grijs.

De oorspronkelijke capuchon van de Mareen heeft een verhoogde kraag en loopt uit in een punt op de rug. De punt tekende ik weg en knipte ik rond. De verhoogde kraag liet ik naar de voorkant toe aflopen en ik verlengde hem iets.
Ik zette de rand af met paars/blauwe boordstof.

20131103-162021.jpg

Aan de onderkant en de mouwen zette ik ook boordstof en maakte deze aan de onderkant wat smaller zodat de rok wat opbolt.

20131103-162152.jpg
In de grijze band maakte ik met de Prym tang twee ringetjes. Hierdoor kon ik er een koordje doorheen halen. Aan de binnenkant naaide ik een strook ertegenaan zodat t koordje aan geregen kan worden. Dat bleek rommelig te worden. Op de foto is het nog zo. Inmiddels is t koordje alleen nog aan de voorkant tussen de twee ringetjes.

20131103-162402.jpg
Fien en ik zijn erg blij met t eind resultaat. De stof staat haar prachtig en het is een lekker sportief modelletje geworden!

20131103-162534.jpg

8 gedachten over “Pretty in purple

  1. Leuk gedaan zeg!! Dacht in 1e instantie, gaaf patroon, iets voor hier. Tot ik las dat t de Mareen was en die ligt hier al 🙂 Ik vroeg mij af, heb je gewoon de tuniek getekend? En op hoeveel heb je de middenboord getekend? En heb je t voorpand ook aan moeten passen voor de kap of enkel de kap?
    Groetjes Melanie

  2. Heel erg leuk! Ik heb net de derde Mareen voor mijn dochter afgerond. Met puntmuts…… mijn dochter (en eerlijk gezegd ikzelf ook) vinden het niks. Goed idee om hem zelf rond te knippen!

  3. Pingback: Sunje | Crearies

Geef een reactie

