1000 kraanvogels

Wat kreeg ik veel positieve reacties op de twee tassen die ik laatst maakte. Mijn moeder was ook enthousiast.
Voor haar maakte ik een iets kleinere versie.

20131008-155654.jpg
Ik gebruikte hiervoor de prachtige stof ‘1000 Cranes’ die ik kocht bij Vanmarieke.

20131008-155828.jpg
Gek genoeg kon ik nergens een mooie donkerblauwe canvas kopen. Niet op t stoffenspektakel en niet online. Wat ik vond was te donker. Uiteindelijk kocht ik een kant en klaar gordijn bij de kwantum om die te verknippen.

20131008-160022.jpg
Het paspel maakte ik zelf van wit biasband.
De voering is van katoen. Ik maakte er een binnenvakje in en zette een kamsnaps op de binnenrand zodat de tas dicht kan.

20131008-160150.jpg

20131008-160206.jpg
In eerste instantie hadden mn moeder en ik een andere stof uitgekozen om de tas van te maken, maar toen die thuis bezorgd werd vond ik hem toch minder mooi dan gedacht. Dat heb ik nog wel eens met online stoffen bestellen.
Ik gebruikte hem toch, maar dan voor een plat boodschappentasje, dat makkelijk opgevouwen mee kan overal naar toe, zoals mijn moeder altijd graag bij zich heeft.
Ze was er blij mee, met allebei!

20131008-160516.jpg

Geef een reactie

