Lorelei verjaardagsjurk

Ons meisje alweer 5 jaar!
Ik maakte voor haar verjaardag de Lorelei van Farbenmix. Ik versierde de jurk met applicaties van de Xenos.
Ik moest wel flink wat dingetjes nog veranderen toen de jurk eenmaal af was:
Stom genoeg negeerde ik tijdens het maken de aanwijzingen in het patroon voor het stofstrookje achter de rits, ik dacht dat t wel zonder kon. Bij de eerste keer passen sneed ik de rits zo in haar velletje! Au! Dus toch maar een strookje achter de rits gezet.
Om het ruggedeelte wat strakker te maken, reeg ik er elastiek door.
Het bandje in de nek knopen staat zo prachtig maar bleek niet ideaal. De hele jurk hing aan haar nek en dat sneed. Dus een lusje in t achterpand gemaakt waar de bandjes kruislings doorheen gaan om vervolgens te strikken.
Ook ging t ritsje steeds vanzelf open.
Ik maakte in t strookje stof achter de rits een knoopsgaatje. En n knoopje aan binnenkant naast de rits. Nu blijft de rits wel dicht.

Fien is dolgelukkig met de jurk. Zo’n lange jurk geeft haar vast een echt prinsessen gevoel!

(Vergeet je niet aan te melden als volger om mee te doen aan de Give Away op 1 september!! Zie mn vorige blog!)

20130817-221716.jpg

Een gedachte over “Lorelei verjaardagsjurk

  1. Pingback: Nog eens een Valerie | Crearies

Geef een reactie

