Zwieren en draaien

Al een paar maanden geleden kocht ik deze prachtige dunne katoen op de albert cuijp bij de Boerenbonthal. Echt een stof voor een zomer jurkje.
Ik heb weer de top van de Halima van farbenmix en de rokdelen van de Elodie van farbenmix gecombineerd. De top heeft een licht roze beleg en de rok is afgewerkt met licht roze bias.
In de achterkant van de top heb ik een ritsje gezet.
Omdat ik deze combinatie van patronen al vaker heb gemaakt heb ik wat dingen aangepast om het beter te laten passen. De top van de halima valt best ruim dus die maak ik aan de boven achterkant wat smaller. Doordat de voorkant van de top rond loopt en korter is dan de achterkant valt de rok voor ietsje korter dan achter maar dat vind ik juist zo prachtig staan.
Mijn dochter heeft een bol buikje dus de rokdelen van de elodie maak ik iets breder aan de bovenkant, het smalle stuk haal ik er zowiezo helemaal af.

Het resultaat is een heerlijk dun zomerjurkje om mee te zwieren en draaien op warme zomerdagen…

20130730-093847.jpg

3 gedachten over “Zwieren en draaien

  1. Pingback: Knippie zomerbroek | Crearies

Geef een reactie

