Twee knippie jurken voor twee blije meisjes

Voor Fien uit de Knippie Lente Special (2/2013) een zomerjurk (model 117) uit gekozen en met een Stenzo katoen in elkaar gezet. Maar wat bleek? veel te klein! aargh!
Gelukkig koop ik altijd veel te veel stof in (oeps) en had ik genoeg om het nog een keer te proberen. Deze keer was de jurk weer een stukje te ruim dus heb ik hier en daar nog wat moeten aanpassen. Lastig hoor, onze meid is vrij klein voor haar leeftijd dus het is iedere keer weer zoeken naar de juiste maat.
Gelukkig wist ik wel een dametje dat vast heel blij zou zijn met de jurk, namelijk de dochter van vriendin Annemarie. Ik stuurde haar de jurk met de geknipte bias en zij maakte hem af en had een heel blij meisje!
Het is niet een patroon dat ik snel nog eens zal gebruiken. Ik ben niet helemaal tevreden met hoe de jurk valt, en vond het best even een rottig klusje met dat bias op de rug en de knoopjes… Ik vind ook dat je kan zien dat hij iets te groot is nog, maar goed, daar groeit ze vanzelf in!

Annemarie schrijft ook over de jurk op haar blog, zie op: http://www.kindjemijn.blogspot.nl/

knipjurkje

2 gedachten over “Twee knippie jurken voor twee blije meisjes

  1. Wat leuk, ik ben de jurk nu aan het maken. Mijn allereerste ook nog. Dus ik vind het erg lastig. De beschrijving in Knippie vind ik ook heel ingewikkeld. Ik doe het maar een beetje op gevoel. De foto’s van de jurk helpen daarom wel!

    • Hallo Bernadette! Nee hij is zeker niet eenvoudig he! Ik was ook erg in de war met de zijpasjes, waren die nou wel of niet hetzelfde voor links en rechts? Pffff en dan t achterkantje met t biaisband. Nouja meestal verzin ik dan zelf wel iets. Succes! Benieuwd hoe de jurk geworden is!

Geef een reactie

