Jasje uit de Ottobre

Wat is het toch dit jaar met het weer? Waar blijft de lente???
Er hangen hier aan de kapstok een enorme verzameling aan jassen, zomerjassen, regenjassen, winterjassen, sjaals, iedere dag weer opnieuw bedenken; wat moeten ze aan in vredesnaam? Voor Fransje hebben we al een leuke zomerjas hangen maar voor deze regenachtige dagen is die echt nog te koud.
Ik had mijn oog al een tijdje terug laten vallen op de Against the wind-jas uit de Ottobre 2013/1. Op de stoffenbeurs in lelystad laatst twee flinke lappen canvas voor een totaal van 5 euro gekocht, met het idee dat ze voor een jas voor Fransje konden worden gebruikt.

Dus ik ben aan de slag gegaan met het patroon en het was goed te doen! Ik vond alleen de onderzakjes wat kaal dus ik heb erboven twee zakjes gemaakt, naar een andere jas uit dezelfde Ottobre voor grotere jongens. De jas is gevoerd met een witte katoen en omdat de lente echt nog even uitblijft (en er al een leuke zomerjas aan de kapstok hangt) heb ik het lijfje een extra laagje met tricot gegeven.

Nou en het staat hem super toch?
against the wind jas

Geef een reactie

