Flatcap

Omdat het hem zo leuk staat..
en omdat ze bijna nergens te koop zijn voor een beetje prima prijs..
en omdat zijn bolletje toch beschermd moet zijn tegen de zon….

…heb ik naar aanleiding van een petje een patroontje na getekend, en wat hulp gevonden op deze site:

http://aboutgoodness.com/category/for-him/
Ik weet dat Blomke ook al eens zelf een versie heeft gemaakt, maar die had een ronde bovenkant, en deze is plat.
http://blomkesmeisjesmode.blogspot.nl/2012/05/petjes.html

Ik heb eerst een donkerblauwe versie gemaakt (niet op de foto) en naar aanleiding daarvan heb ik deze geruite wat kunnen aanpassen. Uiteindelijk is hij nog wat ruim aan de achterkant maar dat vind ik niet storend.
Fijn idee dat ik hem nu zelf kan maken als hij er eentje verliest!

flatcap

Een gedachte over “Flatcap

Geef een reactie

