Halima

Voor de dochters van twee vriendinnen ligt de Halima van Farbenmix klaar, stofjes zijn uitgekozen en patroon is overgetrokken en geknipt…
Maar voordat ik me eraan waag, wilde ik eerst een proef versie maken. Ik zocht in mijn stoffenstapel naar twee stofjes die leuk bij elkaar zouden passen. Ik had nog voldoende van een roze stippenstof die ik een paar weken terug overnam van een vriendin en zag opeens dat het halve metertje stof dat ik 2 jaar terug kocht bij Noeks, maar nog altijd lag te wachten, er mooi bij past. De kleuren zijn nagenoeg hetzelfde, echt toeval.
Met de stap voor stap foto beschrijving van Farbenmix online is het wel super werken natuurlijk, dus het ging vrij snel. Wel vergiste ik me in het schortje en achterjurkje met knippen, maar kon het gelukkig op tijd oplossen. Ik maakte het mezelf meteen moeilijk door perse een paspeltje te willen tussen bovenlijfje en rok. Ik maakte hem zelf met een biaisband makertje en daartussen dik touw te naaien.
Omdat ik echt gigantische kluns ben met knoopsgaten naaien, heb ik er een ritsje in gezet.
Eigenlijk is de Halima niet een patroon dat ik snel zelf uitgekozen zou hebben, Fien wil ook eigenlijk altijd perse hele wijde rokken dragen. Maar toen deze af was, waren we allebei verkocht. Hij is super leuk geworden en Fien draagt hem graag! Nu kan ik met een gerust hart aan de jurkjes voor de andere meisjes beginnen! Het resultaat zal ik ook op mn blog zetten.
Halima

3 gedachten over “Halima

Geef een reactie

