Zomerjurkje

Oh wat heb ik zin in de zomer! Ik ben de sneeuw en de kou echt zat!
Vandaar dat ik op zolder maar aan de slag ben gegaan met een vrolijk katoentje in roze/rood alvast voor de zomer.

Het patroon van deze jurk heb ik zelf gemaakt.
Het is afgeleidt van een jurkje van Cakewalk, dat ik vorig jaar voor Fien na maakte:

Ik heb hem iets vergroot maar bij het passen bleek hij toch te kort aan de voorkant. Daarom heb ik een dubbele strook roezels gemaakt aan de voorkant.
Het bovenlijfje vond ik een beetje te stijf, daarom heb ik het bovenlijfje van de Halima eraan gemaakt.
Langs de rok en het lijfje heb ik een rood satijnbandje met witte stipjes gemaakt, die aan de achterkant sluit in een strik.

Sofie is nog niet heel enthousiast, er is iets aan de scheve rokdelen dat haar niet bevalt. Ik hoop dat het straks met mooi weer toch meer in de smaak gaat vallen!

zomerjurkje

2 gedachten over “Zomerjurkje

  1. Dit jurkje is zoo gaaf! Ik wil eigenlijk voor mijn twee meisjes ook zo’n jurkje maken. Maar heb je daar een patroon van? En zo ja, mag ik die ook hebben of kopen? Groet

Geef een reactie

