Sneeuwwitje

Fien had laatst juffen en meestersdag op school en alle kinderen mochten verkleed komen binnen het thema ‘sprookjes’. Voor Fien heb ik een sneeuwwitje jurk gemaakt, waarvoor ik het patroon van de Burda had besteld

http://www.patronenwinkel.nl/burda-2480?cPath=69_77&

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo enthousiast ben over Burda patronen, op de een of andere manier vind ik de beschrijving niet zo gemakkelijk (of ben ik verwend door de uitleg van farbenmix en Cinderella?). Daarnaast vind ik het formaat van de kleine zakjes met patronen onhandig om te bewaren, eenmaal gebruikt.

Ik heb de maten van Fien vergeleken met de matentabel en het leek erop alsof de jurk erg smal zou vallen. Daarom heb ik het bovenlijfje wat groter gekozen. Toen ik het ging passen leek het nog veel en veel te smal en bovendien kwam het puntje van het bovenlijfje op een rare plek midden op haar buik uit.

Dus besloot ik stukken stof op de rug naast de rug toe te voegen en een strook onder het bovenlijf te maken om hem iets te verlengen.

Fien was erg blij met de jurk!

Maar wat bleek: het bovenlijfje is nu te ruim en de verlenging had ook helemaal niet gehoeven. Blijkbaar heb ik me daar bij het passen toch echt in vergist! Goede les weer voor de volgende keer!

 
sneeuwwitjemettekst<

Geef een reactie

