Meiden jurkjes

Meiden Jurkjes

Voor Fien een leuk patroon besteld, de Mareen van Cinderella.
Erg makkelijk te maken en snel klaar. En ook veel mogelijkheden qua combinatie van stoffen!

Ik heb bij alle jurkjes tricot gebruikt.
Door de mouwtjes dezelfde stof te kiezen als het lijfje is het weer een heel ander jurkje geworden als wanneer de mouwtjes een andere kleur hebben. Het prachtige fotomodelletje is een vriendinnetje van Fien en ze was erg blij met het jurkje dat ik volgens haar had ‘getoverd’.

In het derde modelletje heb ik het boven ruggedeelte van het achterpand dezelfde stof gegeven als de mouwtjes, waardoor het een soort bolerootje lijkt. Eerlijk is eerlijk, dit heb ik afgekeken van Blomke!

Voor Fransje heb ik er zelfs een pyjama van kunnen maken, want het patroon is ook te gebruiken voor t-shirts, die foto’s volgen nog.

Mareen Petrolroze

Mareen Mika

Mareenroosje

4 gedachten over “Meiden jurkjes

  1. Wat een ontzettend leuk patroon. Denk dat ik die maar eens moet gaan bestellen.
    Kan je mij zeggen hoe je dat dikkere stiksel gemaakt hebt bij de raglanmouw?

    • Ja ik gebruik het patroon veel! Al pas ik het ook veel aan. Zo zijn de mouwen wat te uitlopend naar mijn zin en de punt capuchon ( optioneel) is echt niet mijn smaak dus die heb ik al eens rond getekend en gebruikt. Als t shirt vind ik het patroon te ruim vallend en teken ik m smaller.
      Wat betreft je vraag: bedoel je de blauwe rand bij de raglan mouw van de zandkleurige pauwen jurk? Daar heb ik een stukje blauwe stof tussen de naden door laten steken, als paspel maar dan zonder koord zeg maar. Bij de roze onderste jurk is het een sier bandje ( elastisch).

Geef een reactie

