Kleurig cirkelrokje

Ik had al een tijdje het plan een rokje te maken uit allemaal verschillende restjes stof die ik nog heb liggen. Ik was aan het nadenken over hoe ik het rokje zou maken, toen ik besloot dat ik net zo goed weer een cirkel rokje kon maken! Ik heb nu een patroontje liggen van de vorige.

Ik heb de cirkel in 12 taartpunten verdeeld en deze uit de stoffen geknipt met overal 1 cm voor de naad. Toen heb ik de lapjes aan elkaar genaaid op 1 cm afstand.

Om de aanhecht draadjes aan de onderkant weg te werken knipte ik nog een cirkel uit een witte stof en zette deze tegen elkaar.

Daarna een tunnel erin genaaid en daar elastiek door geregen. Zoals je op de foto kan zien heb ik nog geen lockmachine…. Ik ben aan het sparen! Wat zal het een hoop werk schelen.

Daarna met een bias de onderrand afgewerkt en ook meteen de twee lagen aan elkaar gezet. klaar!

(klik op de foto voor grotere weergave)

 

 

2 gedachten over “Kleurig cirkelrokje

  1. Pingback: 1,2,3,4,5 rokjes! | Crearies

Geef een reactie

