Papa’s pyjama’s

Op mijn stoffenstapel lag al een tijdje een oud t shirt van mijn vriend… Hij pastte niet meer, helaas te groot geworden, en het was nog wel mijn favoriet. Ik vind op de een of andere manier de print zo mooi en fris! Dus het shirt ging niet de kledingbak in maar hup naar zolder, je weet maar nooit.

En toen werd het voor Fransje wel eens tijd voor een nieuwe pyjama!

Er zijn op internet genoeg tutorials te vinden over zelf pyjama’s maken. Ik raakte geïnspireerd door de prachtige gestreepte pyjama van dana made it

http://www.danamadeit.com/2011/06/striped-jammies-tutorial-tips-and-a-bedtime-story.html

En verder zoekend over het internet kwam ik nog veel meer fantastische pyjama’s tegen in trictots met gekke prints. Ik pakte er een oude pyjama bij, om de maat van af te kijken (en iets te vergroten) en keek even naar een patroon uit de Ottobre voor een gewoon jongens t shirt. Ik had net niet genoeg stof om alle delen goed uit het shirt te krijgen. Daardoor loopt er een naad dwars over de rechter pijp aan de voorkant, maar eigenlijk vind ik het wel heel leuk staan!

Ik was van plan een hals te maken zoals bij een romper, waarbij de naad rond over de schouders loopt. Mmmm zonder patroon was dat toch wat te hoog gegrepen.

Na passen bleek het shirt veel te groot en de halsopening veel te wijd. Eerdere pogingen om mooie halslijn te krijgen met boordstof aan tricot zijn nogal mislukt. Maar na het kijken van dit filmpje had ik weer wat meer moed:

http://www.threadsmagazine.com/item/3839/video-a-neckline-binding-for-knits

De schouders losgehaald, opnieuw gesloten en een ronde hals geknipt en hier boordstof aan gezet. Het is niet super netjes maar voor de eerste keer ben ik niet ontevreden en dit is het resultaat:

(op de foto zie je links nog de te wijde halslijn)

(klik op de foto voor grotere weergave)

Geef een reactie

