Kerst setje voor 2011

Eind vorig jaar maakte ik voor het eerst een jurk voor mezelf.

Via de webwinkel van Bas Bastiaans koos ik een jeans achtige stof met bloemetjes. In de knipmode van eind 2011 vond ik een patroon van een wikkeljurk met plooitjes. Hoe toevallig dat ik bij de stof die ik bestelde een exemplaar van ‘stitch and sew’ kreeg met daarin hetzelfde patroon!

De stof bleek minder rekbaar en soepel dat ik had gedacht, maar toen de jurk eenmaal af was paste ik hem gelukkig!

Ik heb vooral moeite gehad met de schouderpasjes. De uitleg van het patroon zei me niet zoveel, het was echt een kwestie van een paar keer doen voordat ik begreep wat er werd bedoeld.

Ik hield een restje stof over en maakte daarvan zonder patroon een simpel rokje met elastiek in de taille voor Fien.

Samen waren we een leuk setje voor de feestdagen!

(Klik op de foto voor grotere weergave)

Geef een reactie

